Wim Trompert studeerde theaterwetenschappen in Utrecht met muziektheater als specialisatie. Van 1992 tot 2004 was hij als assistent-regisseur verbonden aan de Nederlandse Opera waar hij samenwerkte met vooraanstaande regisseurs als Pierre Audi, Jürgen Flimm, Ivo van Hove en Willy Decker.
In 2003 regisseerde Wim Trompert voor Pacific Opera Victoria Wozzeck van Alban Berg. Sindsdien regisseerde hij in binnen- en buitenland opera’s van onder anderen Strauss, Wagner, Donizetti, Janacek, Cavalli, Mozart, Massenet, Beethoven en Händel, naast eigentijds muziektheater van Heggie, Kleppe en Piazzolla.
Met een aantal opvallende projecten heeft hij zijn naam in Nederland gevestigd: Trompert regisseerde Ipermestra van Francesco Cavalli voor het 25 jarig jubileum van het Festival Oude Muziek, voor de Muntschouwburg in Brussel en de Operadagen Rotterdam regisseerde hij Christianne Stotijn in Pilgrim at the Gate of Idleness en De Nederlandse Reisopera vroeg hem voor Don Pasquale en Lucia di Lammermoor van Donizetti. De Nationale Opera nodigde Trompert uit voor een groot community project op basis van Mozarts Zauberflöte gevolgd door For a Look or a Touch van Jake Heggie.
Voor het Utrechtsch Studenten Concert regisseerde Wim Trompert in 2013 Wagners Das Rheingold op een enorm binnenvaartschip (Rheingold op de Rijn) en in 2018 Jan van Gilses Thijl, uitgevoerd op de voormalige vliegbasis Soesterberg. Momenteel werkt hij aan een animatie op basis van het grafische werk van de zeventiende-eeuwse kunstenares Gesina ter Borch.
Al 25 jaar zijn Bas Pollard en het USConcert onafscheidelijk! Sinds 1997 staat Bas voor het orkest en hij is nog steeds een grote drijfveer van de kwaliteit van het orkest. Keer op keer weet hij het orkest te stimuleren en te inspireren. Met regelmaat staan Mahler, Sjostakovitsj, Rachmaninov en Nederlandse componisten op het programma. De orkestleden zijn inmiddels niet meer verbaasd als ineens het licht tijdens de repetitie uitgaat en ieder zijn eigen partijen uit zijn hoofd moet spelen (of zingen). Ook Bas’ beeldende uitspraken zijn legendarisch en in de bladmuziek van sommige orkestleden worden dan ook olifanten of bananen getekend om de juiste toon aan de muziek te geven. Bas Pollard zorgt op zijn unieke manier dat de energie uit het orkest loskomt en samenkomt in één klank!
Bas studeerde eerst hoorn aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam en vervolgens orkestdirectie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Bas staat als dirigent naast het USConcert ook voor het Noordhollands Jeugdorkest en het CREA-orkest. Daarnaast is hij vaste docent kamermuziek aan het Conservatorium van Amsterdam en directiecoach bij het tv-programma Maestro.
Eric is een succesvol Nederlands decorontwerper. Hij ontwierp voor opera’s als Werther, L’Ipermestra, Granida, Das Rheingold, Thijl, Maria de Buenos Aires, en la Barca. Daarnaast ontwierp hij voor musicals zoals Joseph, Droomvlucht, Amandela! Mandela, Bloedbroeders, Onder de Groene Hemel, Kiss of the Spider Woman, Sweeney Todd, Tick Tick Boom, RENT, The Bridges of Madison County, The Color Purple, Spring Awakening, Funhome en Falsettos. Daarnaast werkt Eric ook voor televisie. Hij was art-director van de televisieseries als Kruimeltje en Missie Warmoesstraat en ontwierp decors voor tv-programma’s zoals Het Zandkasteel. Naast het werk voor theater en televisie ontwikkelt Eric concepten en ontwerpt hij exposities voor onder meer Het Spoorwegmuseum, het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, Het Scheepvaartmuseum, de Kunsthal, het Wereldmuseum, het Militair museum, het Mariniersmuseum en het Anne Frank Huis.
Martijn J. Kramp is een kostuumontwerper en maatkleermaker. Hij laat esthetiek en ambacht in de juiste verhouding samengaan. Het creëren van gedetailleerd beeld, in schril contrast of perfecte harmonie, is zijn drijfveer.
In 2007 studeerde hij af aan de Willem de Kooning Academy Audiovisual Design te Rotterdam. Tijdens zijn periode bij Toneelgroep de Appel onderzoekt Martijn de mogelijkheden van de visuele kracht van kostuumontwerp.
Van 2008 tot 2020 was Martijn werkzaam voor de Kostuumafdeling van de Nationale Opera & Ballet te Amsterdam. Gedurende deze periode van twaalf jaar verfijnde hij zijn skills in het het kleermakersambacht op hoog niveau.
In zijn korte speelfilm ‘Vestiaire’, die in wereldpremiere ging op het Internationale Film Festival Rotterdam, speelt vormgeving een prominente rol. Sinds die tijd is Martijn, onder zijn eigen label Martinus Johannes (2011), werkzaam in opera, theater en film. Waaronder de VR-opera Orphee & Eurydice bij de Nederlandse Reisopera, For a Look or a Touch bij de Nationale Opera & Ballet geregisseerd door Wim Trompert en Spring Awakening geregisseerd door Koen van Dijk.
De afgelopen jaren is Martijn werkzaam voor onder andere M31 Foundation, Nederlandse Reisopera, Holland Opera, Silbersee, National Opera & Ballet, Opera Zuid, Opera Vlaanderen, Opus One Musicals en vele anderen.
De Nederlandse lichtontwerper Cor van den Brink ontwerpt voor opera, dans en theater. Hij werkte nauw samen met regisseurs als Pierre Audi, Christof Loy, Monique Wagemakers, Jetske Mijnssens, Wim Trompert en vele anderen.
Hij creëerde en her- ontwierp verschillende lichtontwerpen, onder meer voor de Nationale Opera en Ballet waaronder Anna Bolena, Operettaland, Een lied voor de Maan, Goud en For a Look or a Touch. Onlangs creëerde hij nog het lichtontwerp voor Rigoletto in het Liceu theater in Barcelona en Otello voor de Leipzig Oper. In het Cobra museum voor moderne kunst ontwierp hij de belichting voor de tentoonstelling “Karel Appel: de Opera.”
Jan Panis (1953) studeerde elektronica en daarna elektronische muziek aan de cursus Sonologie in Utrecht. Hij trad ook op als jazzgitarist en organiseerde verschillende jazzfestivals.
In 1981 ging hij aan de slag als hoofdtechnicus voor de elektronische muziekstudio’s van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. In 1982 ontmoette hij daar, tijdens een festival van 5 weken, Karl Heinz Stockhausen en was hij de technicus voor meer dan 20 stukken die daar werden uitgevoerd. Van 1982 tot 1998 verzorgde hij regelmatig de techniek van veel Stockhausen-stukken en trad zelfs op in Dienstag aus Licht.
Karim Ameur (1965) is als dramaturg verbonden aan het Nationale Theater (voorheen het Nationale Toneel). Daar deed hij de dramaturgie bij producties van o.a. Ger Thijs, Johan Doesburg, Franz Marijnen, Frans Strijards, Erik Vos, Jürgen Gosch, Dirk Groeneveld, Theu Boermans, Casper Vandeputte, Eric de Vroedt, Daria Bukviç, Jeroen De Man en Erik Whien. Tevens vertaalde hij toneelteksten, waaronder De gids van Botho Strauss, Ondine van Jean Giraudoux, Amadeus van Peter Shaffer en schreef hij het libretto van Mariken in de tuin der lusten, een opera van Calliope Tsoupaki. Samen met Franz Marijnen schreef hij de tekst van voorstellingen over het leven en werk van Glenn Gould en Pier Paolo Pasolini.
Buiten de deur van het HNT was hij verantwoordelijk voor de dramaturgie van Rishi en Carry Me bij Firma Mes, Vivaldi-Dangerous Liaisons van Opera2Day, de Raisin-trilogie van Well-Made Productions, La Traviata bij de Nationale Reisopera en Travis bij Theater Rotterdam.
Blazej Jasinski was born in Poland. He took his first steps in dance with capoeira lessons. In 2004 he graduated from the theatre school in Poland and continued his studies at the contemporary dance academy in Linz (Austria). Twelve years ago, he moved to Rotterdam, where he started working with André Gringas and specialised in the Free Running technique, among other things. Parallel to this, he developed a close working relationship with choreographer Jelena Kostić as a performer, dancer and creative collaborator in many of her works. As a teacher he taught at various Dutch dance and circus academies (Fontys, ArteZ & Codarts).
Nederlandse bariton Quirijn de Lang staat bekend om zijn veelzijdigheid als zanger en acteur. De meer dan 70 rollen die hij inmiddels op zijn naam heeft staan variëren van bas rollen als Mustafá en Selim in de Rossini opera’s L’Italiana in Algeri en Il Turco in Italia tot de tenorale partij van Pelleás. Hij vertolkte bekende opera rollen als Mozart’s Don Giovanni, Graaf Almaviva, en Guglielmo, en minder bekende, zoals Prins Yeletsky in Tchaikovsky’s Pikovaya Dama, de Graaf in Capriccio van Strauss, Hamlet van Thomas, en Filippo Visconti in Bellini’s Beatrice di Tenda. Quirijn de Lang staat echter ook bekend om zijn werk in klassieke musicals als Randy Curtis en Harry Easter in Kurt Weill’s Lady in the Dark en Street Scene, naast Frederik Egerman in Sondheim’s A Little Night Music, en Fred Graham in Kiss Me, Kate, waarmee hij in de Londense West End furore maakte.
Na zijn studie in Milaan en aan het Curtis Institute of Music te Philadelphia, maakte Quirijn zijn debuut als Papageno bij de Nationale Reisopera. Na enkele rollen daar en bij de Vlaamse Opera ontwikkelde zijn carrière zich voornamelijk in Engeland, waar hij vaak te gast is bij Opera North, Garsington, Grange Park en Welsh National Opera. Verder heeft hij onder meer gezongen bij De Nederlandse Opera, English National Opera, Deutsche Oper Berlin, en de Brusselse Munt.
Dit seizoen is Quirijn de Lang te zien als Papageno bij Welsh National Opera en Zurga in de Parelvissers bij Opera North. Na Doctor Atomic keert hij terug naar Opera North als Don Alfonso in Cosí fan tutte van Mozart.
Jeannette van Schaik studeerde recentelijk af aan de Dutch National Opera Academy en wordt gezien als een van de grootste opkomende vocale talenten van Nederland, geprezen om haar weelderige stem en bezielende interpretaties.
Zij maakte haar debuut bij De Nationale Opera als 1e Madrigalist in Puccini’s Manon Lescaut. Daarop volgde haar internationale roldebuut als Mimì in Puccini’s La Bohème in het Grand Théâtre de Luxembourg o.l.v. Karel Deseure. Verder zong zij rollen als Contessa Le Nozze di Figaro, Donna Anna Don Giovanni, 1e Dame en Pamina Die Zauberflöte, Dido Dido and Aeneas, Click The Mother of Black Winged Dreams, Gretel Hänsel und Gretel, Governess The Turn of the Screw, en Violetta La Traviata. Verder zong zij drie rollen in de NTR ZaterdagMatinee: Delius ́ A Village to Romeo and Juliet, Schreker’s Die Gezeichneten en Anna in Verdi’s Nabucco.
Afgelopen seizoen maakte zij een zeer succesvol roldebuut als Ellen Orford in een productie van Britten ́s Peter Grimes.
Dit seizoen was zij soliste in de Nieuwjaarsconcerten met het Noord Nederlands Orkest onder leiding van Ed Spanjaard en zong zij in Janacek ́s Het sluwe vosje in de NTR Zaterdagmatinee o.l.v. Karina Canellakis. Verder was zij te horen in uitvoeringen van Dvorak ́s Requiem en Stabat
Mater, Brahms ́ Ein deutsches Requiem en Mahler 2 in het Concertgebouw van Amsterdam.
Tot haar concertrepertoire behoren onder andere Verdi’s Messa da Requiem, Poulenc’s Gloria, Rossini’s Petite Messe Solennelle, Beethoven’s 9e Symfonie, Mozart’s Krönungsmesse en Requiem, Händel’s Messiah en Strauss’ Vier letzte Lieder.
Jeannette heeft samengewerkt met dirigenten als Sir Mark Elder, Giancarlo Andretta, Antony Hermus, Karel Deseure, Clark Rundell, Leonardo Sini, Alexander Joel en Markus Stenz en regisseurs zoals Javier Lopéz Piñón, Andrea Breth, Paul Carr, David Prins, Sybrand van der Werf, Alexander Oliver en Waut Koeken.
Bart Driessen studeerde aan het Utrechts Conservatorium bij Udo Reinemann. Daarna werd hij lid van de Internationale Operastudio in Amsterdam. Na zijn studie volgde hij nog masterclasses bij Cristina Deutekom, Diane Forlano en Jekatarina Jofel. Hij was vast verbonden aan de operahuizen van Coburg, Bremen, Dortmund en Essen en zong als gast o.a. bij Opera Zuid, de Schwetzinger Festspiele, de Nederlandse Opera in Amsterdam, de Opera National du Rhin en het Seoul Arts Centre.
Bart zong onder leiding van onder andere Valery Gergiev, Thomas Hengelbrock, Edo de Waart, Ton Koopman, Arthur Fagen en Jac van Steen.
Tot zijn belangrijkste rollen behoren Sarastro in Mozart’s Die Zauberflöte, Leporello in Mozart’s Don Giovanni, Basilio in Rossini’s Il Barbiere di Siviglia, Kecal in Smetana’s Verkaufte Braut, Wasserman in Dvorák’s Rusalka, Kaspar in von Weber’s Die Freischütz, Hunding in Wagner’s Die Walküre, Osmin in Mozart’s Die Entführung aus dem Serail, Mustafa in Rossini’s l’Italiana in Algeri, Hotelmanager in Thomas Adés’ Powder her Face, Raimondo in Donizetti’s Lucia di Lammermoor en Rocco in van Beethoven’s Fidelio.
De Letse bas-bariton Agris Hartmanis studeerde in 2011 af als Master of Music aan de Jāzeps Vītols Letse Muziekacademie onder leiding van prof. A. Garanča. In 2013 behaalde hij een tweede masterdiploma aan het Conservatorium van Maastricht onder leiding van prof. A.S. Everaerts. Momenteel wordt hij gecoacht door prof. Gemma Visser.
Tijdens zijn studie werd Agris in verschillende producties gecast door Opera Studio “Figaro” van de Letse Muziekacademie. Hij vertolkte ook de rol van Figaro in de HSZuyd-productie van W.A. Mozarts Le Nozze di Figaro en de rol van Baron Weps in de productie van C. Zellers Der Vogelhändler van het Brusselse Operettetheater.
Agris debuteerde bij de Nationale Opera van Letland als Fiorello in Barbiere di Seviglia van G. Rossini. In de Opera Zuid-vertolking van Madama Butterfly van G. Puccini vertolkte hij Imperial Comisario, en in de producties van J. Strauss’ Die Fledermaus vertolkte hij de rol van Dr. Falke in de producties van het HSZuyd en het Operettetheater in Brussel. Hij werd ook gecast als Big Deal in L. Bernstein’s West Side Story op het Festival van Gent en Don Belflor in A. Adam’s opera Le Toreador in Theater Aachen.
Agris maakte zijn debuut bij De Nationale Opera als Mohamed Morsi in de productie van M. Fairouz’s The New Prince en trad op als The Angel of Joy in K. Stockausen’s Aus Licht, Tigri in N. Muyanga’s Anasi, Manfred in J. Heggie’s For a Look or a Touch en Madrigaalzanger in M. Trojahn’s Eurydice – Die Liebenden, Blind. Agris vertolkte de rollen van Meester Bie en Abt in J. van Gilse’s Thijl met Stichting LustrumOpera in 2018. Zijn recente toneelrollen omvatten Dulcamara in G. Donizetti’s L’elisir D’amore en Escamillo in G. Bizet’s Carmen.
Lucas van Lierop is een veelzijdige zanger die optreedt in verschillende concertvormen. Dit seizoen is Lucas te zien bij De Nationale Opera als Der Schneider in Königskinder geregisseerd door Christof Loy, Pong in Turandot geregisseerd door Barrie Kosky, en de Haushofmeister in Der Rosenkavalier voorafgaand aan zijn debuut in de rol van Robert Wilson in Doctor Atomic. In de toekomst keert hij terug naar De Nationale Opera (DNO) als Monostatos in Die Zauberflöte, Richter in Das Wunder den Heliane voor de Nederlandse Reisopera en als Der Junge Diener in Strauss’ Elektra voor Baden-Baden en de Berliner Philharmoniker.
Vorig seizoen was Lucas te zien als Spoletta in Tosca voor De Nationale Opera in een regie van Barrie Kosky, Orphée, L’amor, Eurydice voor een nieuwe productie bij de Nederlandse Reisopera, de Prins in The Snow Queen in het Concertgebouw onder leiding van Kent Nagano en Schuberts Mass in Eb met het Nederlands Philharmonisch Orkest. Eerdere producties waarin Lucas speelde, waren onder meer William Jeths Ritratto en Basilio in Le Nozze di Figaro met de DNO.
Na zijn afstuderen aan de Yale University trad Lucas in augustus 2018 toe tot de prestigieuze De Nationale Opera Studio in Amsterdam onder leiding van Rosemary Joshua. Als lid van de studio speelde hij de Male Chorus in Britten’s The Rape of Lucretia, Paulino in Cimarosa’s Il Matrimonio Segreto onder leiding van Gianluca Capuano; Joe Cannon in Girls of the Golden West van John Adams, geregisseerd door Peter Sellars; Heinrich der
Schreiber in Christof Loy’s nieuwe productie van Wagners Tannhäuser, gedirigeerd door Marc Albrecht.
Lucas heeft deelgenomen aan masterclasses bij Thomas Alan op SongFest, Graham Johnson op de Vancouver International Song Institute, en met Andreas Scholl op het Festival Sablé, Stuttgart Bach Academy, en de Britten-Pears Young Artist Program in Aldeburg, Engeland. Hij werd onlangs uitgeroepen tot ‘’Laureate of the Jeunes
Ambassadeurs Lyriques’’ – een van de meest prestigieuze vocale competities van Canada. In november 2017 was hij een prijswinnende halve finalist in de Montreal Symphony Orchestra Competition.
Jeroen de Vaal studeerde aan het conservatorium te Utrecht bij Eugénie Ditewig; op dit moment wordt hij gecoacht door Tamar Niamut (Vox Building).
De tenor stond op het podium van de bekende operahuizen van Amsterdam, Antwerpen/Gent, Brussel, Luxemburg, Lyon en zong in Wenen, zowel aan de Wiener Kammeroper, als ook aan het Theater an der Wien.
Hij werkte met dirigenten als Jaap van Zweden, Hartmut Haenchen, William Christie, Ivor Bolton en Karel Deseure. Ook werkte hij met regisseurs zoals Pierre Audi, David Boesch, Klaus Guth en Laurent Pelly.
Jeroen de Vaal is een veelgevraagd concertzanger en is regelmatig te horen in J.S. Bach’s grote oratoriumwerken. Ook staan oratoriumcomposities van Haydn, Mozart, Gounod, Rossini en vele anderen op zijn repertoirelijst. Onlangs zong hij de rol van Mercure in Offenbach’s Orphée aux Enfers.
De Nederlandse bariton Nanco de Vries begon zijn zangstudie als bas aan het Utrechts Conservatorium bij Udo Reinemann en sloot deze cum laude af. In hetzelfde jaar was hij prijswinnaar van het Christina Deutekom concours en werd toegelaten tot de studie voor de Nederlandse Muziekprijs.
Hij zette zijn zangstudie voort bij Diane Forlano en ontwikkelde zijn stem verder in het bas-baritonvak bij de Amerikaanse tenor James McCray. Vervolgens maakte hij als Alfio in Cavalleria Rusticana zijn bariton debuut. Momenteel wordt hij gecoacht door Gundula Hintz en James McCray.
Hij werkte met verschillende vooraanstaande dirigenten zoals Hartmut Haenchen, Graham Jenkins, Alan Lombard, Yuri Simanov, Hans Vonk, Edo de Waard en Vladimir Spivakov. De regisseurs waar hij mee samenwerkte zijn onder anderen Willy Decker, Peter Stein, en Christine Mielitz.
Hoogtepunten van zijn laatste concert engagementen in het Amsterdams Concertgebouw zijn o.a. Christus in de Matthäus Passion van Bach met het Brabants Orkest, Die Theresien Messe en Die Schöpfung (Haydn), Symfonie no.9 van Beethovens en Janacheck`s Osud.
Verder heeft Nanco in verschillende lange hoogstaande rollen mogen vervullen, o.a. in Italië, op de Canarische Eilanden, Spanje, Turkije, Duitsland, Noorwegen en Frankrijk.
Vanaf `96 was hij aan het Meininger Staats Theater geëngageerd. Hierna was Nanco vast verbonden aan de Komische Oper te Berlijn.
Momenteel is hij als freelance opera en concertzanger werkzaam. Als zodanig werkte hij mee als Allessio, voor een opname van La Sonnambula door de Vlaamse Opera en vertolkte Nanco de baritonpartij in het War Requiem van Britten uitgevoerd door het Gelders Orkest. Verder was hij te horen in Il Prigioniero van Dallapicola, een productie van De Nederlandse Opera.
Tot zijn laatste rollen behoren Wotan (Das Rheingold) in een productie van “Rheingold op de Rein”, Mephisto in Faust van Gounod, uitgevoerd door het GOOG, en Boris in Mussorsky’s Boris Godunov, een productie van het Hollands Diep.
De Japanse mezzosopraan Maria Koshiishi is een opkomende artiest, onlangs afgestudeerd aan de Dutch National Opera Academy. Ze wordt geprezen om haar prachtige stemkleur, haar gevoelige artisticiteit en haar unieke podium présence in haar breed georiënteerde repertoire dat reikt van barok tot hedendaagse klassieke muziek.
Ze vertolkte de rollen van Cesare in Cleopatra e Cesare van Graun, Dritte Dame in Die Zauberflöte van Mozart, Cecilia March in M. Adamo’s Little Women (inclusief Nederlandse première), Orlofsky in Die Fledermaus van J. Strauss en Armelinde in Viardo’s Cendrillon. Ook vertolkte ze Dorabella in Mozart’s Così fan tutte op het Bredeweg Festival en Flora in Verdi’s La Traviata op Festival Classique in 2022.
Op het concertpodium was ze mezzosopraan- of altsolist in Rossini’s Petite Messe Solennelle, Stravinsky’s Le Noces, Mozart’s Requiem, Mendelssohn’s Elias and Pauls, Beethoven’s Symphony No.9, Bach’s Magnificat en B-minor messe. In 2019 gaf ze haar eerste Lieder-Abend in Japan met romantisch Duits en Russisch repertoire. Ook trad ze tijdens de bacheloropleiding regelmatig op met Bach Collegium Japan.
Mevr. Koshiishi behaalde haar bachelor- en masterdiploma aan Tokyo University of the Arts.
Koordirigent: Fokko Oldenhuis
Assistent-dirigent: Evert-Jan de Groot
Assistent-koordirigent: Irina Sisoyeva
Eerste regieassistent: Pitt de Grooth
Tweede regieassistent: Louky van Eijkelenburg
Voorstellingsleider: Adriana Rio
Videoprojecties: Sem Hak
Grimeur: Naoual El Bousmaqui
Dansers
Ewa Sikorska, Jolanda Bazzi, Alberto Albanese, Mara Arts
Decor, productie en techniek
Tom Vollebregt, Roy van Zon, David van Putten, Maurits Thiel, Maarten Smids, Bas Peeperkorn
Sound engineer: Nina Kraszewska
Via Anna wordt Doctor Atomic de wereld ingebracht. Van brochures ontwikkelen, de website bijhouden en (tv) programma’s benaderen tot social media bijhouden: er wordt alles aan gedaan om zoveel mogelijk mensen de verbinding tussen muziek en wetenschap te laten ervaren! Anna wordt enthousiast van de geur van koffie, diepe gesprekken en spontane livemuziek.
Rosalie vertelt vol passie aan iedereen hoe fantastisch Doctor Atomic is. Naast haar functie als persvoorlichter is ze voorzitter van het USConcert, het oudste symfonieorkest van Nederland! Rosalie wordt gelukkig van de geur van zonnebrandcrème omdat het haar herinnert aan de zomers van vroeger. Dat wordt genieten in juli!
Tjeerd zorgt ervoor dat je vanaf het eerste moment van je bezoek aan Doctor Atomic wordt ondergedompeld in het onderzoekskamp Los Alamos in 1945. Naast de productie van het festival is hij werkzaam als tandarts. Tjeerd wordt blij van musea bezoeken en buiten zijn; vooral als hij door het mooie centrum van Utrecht fietst op weg naar het fijne Doctor Atomic kantoor!
Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang regelmatig updates via e-mail
Ontwerp: Blik
Webbouw: Klikkracht
Disclaimer
Bij het ontwikkelproces van een atoombom komen veel verschillende dingen kijken: van natuurkundige puzzels, materialen verzamelen, overleg met andere wetenschappers tot het nadenken over ethische kwesties. Dr. Oppenheimer kan daarbij alle hulp gebruiken! Heb jij handige handen, een bedachtzaam brein of gewoon zinderende zin om onderdeel te zijn van dit operaspektakel? Meld je aan als partner, vrijwilliger, of adopteer een orkestlid!